Ergebnis 1 bis 20 von 10001

Baum-Darstellung

Vorheriger Beitrag Vorheriger Beitrag   Nächster Beitrag Nächster Beitrag
    Yacht-Master
    Ich hab gerade noch mal nachgeforscht und zwar nicht das Buch gefunden, das ich damals gelesen hab, aber zumindest eine Quelle und einen Namen: Gérard Berret

Sometimes, things can get even murkier. One such example shows how attribution in watchmaking can be particularly complicated. Gérard Berret is perhaps most well-known as being the technical director at Patek Philippe who oversaw the development of the reference 3940 – the brand’s first ultra-thin, automatic perpetual calendar. However, what many might not know about him is that before he took on the role at the Patek Philippe, he worked at Universal Genève. This is, according to collector ciaca1970, where he gained a lot of experience with micro-rotor movements. In fact, he is even named on the company’s patent for their calibre 66, which was filed in 1963.

Berret left Universal Genève in 1968 and took up his position at Patek Philippe, where he began to work on the movement that helped keep the brand alive through the Quartz Crisis – the calibre 240. This was patented in 1977, again, with Berret’s name on the paperwork. However, the movement didn’t become a main part of the catalogue until the 1980s. It is believed that this was due to a legal dispute brought by Universal Genève against Patek Philippe. They claimed that Berret had practically copied the design of the movement he’d made while working for them. Some say that this is why you see the calibre 28-255C, which is based on the Jaeger-LeCoultre 920, used by Patek Philippe even after the invention of the calibre 240.
    https://www.acollectedman.com/blogs/...l/hidden-names

Hier noch mal eine paar Infos auf französisch. Leider gehen die alten Bilder links nicht mehr. evtl. mach ich mal einen Vergleich zwischen meinen 66er und 240er.
    https://forumamontres.forumactif.com...r-ressemblance

Damit wir (fast) on-topic bleiben: eine schöne White Shadow. Am Arm, aber leider Archivfoto. Könnte ich mal wieder raus holen...

Grüße
    Christian
    Geändert von Jet (10.02.2023 um 19:36 Uhr)